HTML

Szubjektív - A Forma1 2010-es idényéről

Minden, ami Forma 1, és minden, ami a véleményemet képezi: csak itt, csak most, egy helyen.

Friss topikok

  • Hugh Ego - Sorry: @Oldfighter: Zsiguli Ruleez :D Azért az eső nemcsak az időmérőt tudja ám megkavarni. Egy jó gumiv... (2010.04.03. 22:48) A szeszélyes idő(jósok) előnyei
  • Oldfighter: Ugyan én sose csíptem különösképp Schumachert, de most én is úgy látom beérett. Nem vág pofákat, m... (2010.04.03. 14:54) Jó az öreg a háznál
  • Hugh Ego - Sorry: SZerintem csak a pályák eltérő karakterisztikája, illetve az a tény, hogy Bahreinre a szuperlágyat... (2010.03.31. 20:45) Hallgatni, mint a sír
  • Hugh Ego - Sorry: Itt Senna elemi erejét és Prost taktikusságát próbáltam ráhúzni Hamilton aggresszivitására és Butt... (2010.03.29. 21:44) Csak eső kell és más semmi
  • Oldfighter: Én jobban örülnék -többek között- ha a pályák versenybéli tulajdonságaira koncentrálna, mintsem ar... (2010.03.26. 15:11) Az amerikai álom

Linkblog

Amikor a piros lámpák kialszanak

2010.03.14. 12:36 Hugh Ego - Sorry

Eljött hát a nagy nap, már csak alig több mint húsz perc, és elrajtol a mezőny Bahreinből. A Vettel-Massa-Alonso hármassal kezdődő rajtrács elsősorban a Red Bullok és a Ferrarik hegemóniáját igéri (Webber vezetői hiba miatt került a hatodik helyre), mögöttük szorosan jöhet a McLaren és a Mercedes - utóbbi a versenyre magát valószínűleg maximálisan felszívó Schumacher, és a csiszolatlan gyémánt, Niko Rosberg vezetésével.

Miközben a legtöbb csapat motorhome-ját mély hallgatás övezi, a Ferrarinál lázas munka zajlik, zajlott: Massa autójában máris motort kellett cserélni, ami nem a legjobb előjel a csapat számára, még akkor sem, ha ez nem került 10 helyes rajtbüntetésbe (az évad során nyolc motort használhatnak fel a csapatok, először tehát akkor kapnak büntetést a csapatok, ha a kilencedikhez hozzányúlnak, ami értelemszerűen az évad későbbi versenyein lesz esedékes).

Mindenesetre a tűzpiros Ferrarik motorteljesítményére érdemes lesz odafigyelni, már csak a hivatalosan megerősített "kiugró abnormális telemetria paraméterek" miatt is. Nem mellesleg azt se feledjük, hogy az idény (egyik) sötét lovának tartott BMW-Sauber (Ferrari) is az olasz istáló motorjait használja majd idén: ha tehát a Ferrari megbízhatósági problémákkal fog küzködni, akkor ez hatványozottan igaz lesz a svájciakra (azt már csak halkan teszem hozzá, hogy az első időmérőn egyáltalán nem igazolták az előzetes - pozitív - várakozásokat).

Ami a futamot illeti, legtöbben a rajt utáni kavarodást követően várnak sok előzést, illetve a futam végén, az elkopott gumikon haladó pilóták szenvedése miatt. Nos, elválik, mennyi válik be az előzetes jóslatokból, annyi viszont bizonyos, hogy a futam elején nagyon sokba kerülhet egy-egy félresikerült, túlerőltetett aggresszív (gumikoptató) manőver, így könnyen lehet, hogy a pilóták inkább mindenáron a gumik óvására (ezáltal a futam végére tartalékolva) próbálnak majd koncentrálni, ami megölheti az izgalmakat a futam elején.

Azt pedig már csak halkan jegyzem meg, hogy a telitankkal közlekedő kocsik hideg gumikon történő pályántartása, irányítása, balansz-kialakítása nem lesz egyszerű feladat senki számára, ami szintén növeli az unalom esélyét a futam elején (meg persze a balesetekét is a sok újonc pilóta révén... Nézzük a jó oldalát: a kettő együtt biztos nem következhet be...), ám egyúttal esélyt kínál az olyan rutinos pilótáknak, mint Rubens Barrichello, vagy természetesen Michael Schumacher.

Már csak 21 perc... meg persze az az 5-7 másodperc, amin belül a piros lámpák kialasznak.

Szólj hozzá! · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://emptystall.blog.hu/api/trackback/id/tr561838652

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Schumacher: Unalmas lesz 2010 2010.03.14. 18:48:42

Schumi a hatodik helyen végzett a három éves kihagyás után. Figyelembe véve, hogy a rengeteg változás miatt, egy teljesen új autót kellett megtanulnia vezetni, jó eredmény.Bár én örültem volna dobogónak is:)Tapasztalatai már vannak.A következő nyilatko...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása