Eljött hát a nagy nap, már csak alig több mint húsz perc, és elrajtol a mezőny Bahreinből. A Vettel-Massa-Alonso hármassal kezdődő rajtrács elsősorban a Red Bullok és a Ferrarik hegemóniáját igéri (Webber vezetői hiba miatt került a hatodik helyre), mögöttük szorosan jöhet a McLaren és a Mercedes - utóbbi a versenyre magát valószínűleg maximálisan felszívó Schumacher, és a csiszolatlan gyémánt, Niko Rosberg vezetésével.
Miközben a legtöbb csapat motorhome-ját mély hallgatás övezi, a Ferrarinál lázas munka zajlik, zajlott: Massa autójában máris motort kellett cserélni, ami nem a legjobb előjel a csapat számára, még akkor sem, ha ez nem került 10 helyes rajtbüntetésbe (az évad során nyolc motort használhatnak fel a csapatok, először tehát akkor kapnak büntetést a csapatok, ha a kilencedikhez hozzányúlnak, ami értelemszerűen az évad későbbi versenyein lesz esedékes).
Mindenesetre a tűzpiros Ferrarik motorteljesítményére érdemes lesz odafigyelni, már csak a hivatalosan megerősített "kiugró abnormális telemetria paraméterek" miatt is. Nem mellesleg azt se feledjük, hogy az idény (egyik) sötét lovának tartott BMW-Sauber (Ferrari) is az olasz istáló motorjait használja majd idén: ha tehát a Ferrari megbízhatósági problémákkal fog küzködni, akkor ez hatványozottan igaz lesz a svájciakra (azt már csak halkan teszem hozzá, hogy az első időmérőn egyáltalán nem igazolták az előzetes - pozitív - várakozásokat).
Ami a futamot illeti, legtöbben a rajt utáni kavarodást követően várnak sok előzést, illetve a futam végén, az elkopott gumikon haladó pilóták szenvedése miatt. Nos, elválik, mennyi válik be az előzetes jóslatokból, annyi viszont bizonyos, hogy a futam elején nagyon sokba kerülhet egy-egy félresikerült, túlerőltetett aggresszív (gumikoptató) manőver, így könnyen lehet, hogy a pilóták inkább mindenáron a gumik óvására (ezáltal a futam végére tartalékolva) próbálnak majd koncentrálni, ami megölheti az izgalmakat a futam elején.
Azt pedig már csak halkan jegyzem meg, hogy a telitankkal közlekedő kocsik hideg gumikon történő pályántartása, irányítása, balansz-kialakítása nem lesz egyszerű feladat senki számára, ami szintén növeli az unalom esélyét a futam elején (meg persze a balesetekét is a sok újonc pilóta révén... Nézzük a jó oldalát: a kettő együtt biztos nem következhet be...), ám egyúttal esélyt kínál az olyan rutinos pilótáknak, mint Rubens Barrichello, vagy természetesen Michael Schumacher.
Már csak 21 perc... meg persze az az 5-7 másodperc, amin belül a piros lámpák kialasznak.