HTML

Szubjektív - A Forma1 2010-es idényéről

Minden, ami Forma 1, és minden, ami a véleményemet képezi: csak itt, csak most, egy helyen.

Friss topikok

  • Hugh Ego - Sorry: @Oldfighter: Zsiguli Ruleez :D Azért az eső nemcsak az időmérőt tudja ám megkavarni. Egy jó gumiv... (2010.04.03. 22:48) A szeszélyes idő(jósok) előnyei
  • Oldfighter: Ugyan én sose csíptem különösképp Schumachert, de most én is úgy látom beérett. Nem vág pofákat, m... (2010.04.03. 14:54) Jó az öreg a háznál
  • Hugh Ego - Sorry: SZerintem csak a pályák eltérő karakterisztikája, illetve az a tény, hogy Bahreinre a szuperlágyat... (2010.03.31. 20:45) Hallgatni, mint a sír
  • Hugh Ego - Sorry: Itt Senna elemi erejét és Prost taktikusságát próbáltam ráhúzni Hamilton aggresszivitására és Butt... (2010.03.29. 21:44) Csak eső kell és más semmi
  • Oldfighter: Én jobban örülnék -többek között- ha a pályák versenybéli tulajdonságaira koncentrálna, mintsem ar... (2010.03.26. 15:11) Az amerikai álom

Linkblog

Csak eső kell és más semmi

2010.03.29. 21:03 Hugh Ego - Sorry

Aki izgalmakra, előzésekre és jó futamra vágyott a dögunalmas bahreini körözés után, az megkapta, amit akart. Igaz, az előjelek nem voltak épp túl jók: a már említett bahreini verseny illetve Schumacher és Alonso reakciója a futamra ("A Forma1 mindig is erről szólt, aki előzéseket vár, nézzen Moto GP-t" illetve: "Nem érdemes kockáztatni az első helyért" - utóbbi az új pontrendszer teljes arculcsapása...) finoman fogalmazva sem kecsegtettek túl sok pozítivummal, de az eső adta taktikázások, és a városi pálya karaktere (= palánk közelség) közösen meghozták a hőn áhított izgalmakat; más kérdés, hogy Mr. Ecclestone-nak módjában áll-e leszerződtetni az esőfelhőket az F1 főszponzoraként a következő futamokra is...

De haladjunk csak sorban! Noha az óraátállítás miatt a futamot csak Star Warsosan tudta megnézni e sorok szerzője (először a végét, aztán az elejét), azért csak sikerült levonni a verseny tanulságait: Egyértelműen Vettel kezében volt a győzelem. Jöhetett eső, taktikázás, Safty Car, Vettel az élen állt, és csak úgy, mint Bahreinben, most is magabiztosan nyerhetett volna, ha...

Ha - állítása szerint - nem küzdött volna fékproblémákkal a Red Bull, és nem végzett volna a sóderágyban. Ha így lett volna, akkor mindenbizonnyal most 25 ponttal állna a német. De nincs ha és volna, Vettel kiesett, és a már-már Alan Prostra emlékeztető taktikai húzással operáló és rendkívül kíméletesen versenyző Jenson Button húzta be élete első mcLarenes győzelmét, miközben mögötte a remek rajtot elkapó és végig kifogástalanul védekező Robert Kubica ért célba. A lengyel megint igazolta a klasszisát, nagy kérdés azonban, hogy fel tud-e nőni hozná idén a Renault.

Említsünk még pár szót Alonsóról és Massáról is. Előbbi a szezon egyik legnagyobb beszólását produkálta (Mérnök: Hamilton már csak 3,5 másodpercre van tőled! Alonso: Inkább nem akarom tudni!), és remek védekezést produkált, ráadásul a rajt utáni balesetét követően a 18. helyről kapaszkodott fel, míg utóbbi kimondottan pocsékul versenyzett, számos hibát elkövetve, roppant nagy mázlival "tolta be" a Ferrariját a dobogó legalsó fokára. Noha a befutó nem, maga a verseny mélyen alátámasztotta, hogy inkább a spanyol lehet a Ferrari idei világbajnok jelöltje.

Az előzések, az izgalmak és az aggresszivitás legjelentősebb része mégsem Alonsohoz, sokkal inkább Lewis Hamiltonhoz volt köthető, aki tényleg mindent megtett, hogy a maximumot hozza ki a jó formába lendülő McLarenből, azonban a Webberrel folytatott csetepatéjából végül Niko Rosberg került ki győztesen, aki 5. helyen hozta be a Mercedest (Schumacher a 10. helyen ért célba) Hamilton pedig végül 6. lett, ami mindenképpen elégedetlenségre adhat okot a tavalyelőtti világbajnok szurkolói számára, hiszen Forma1-es pályán rég nem látott aggresszivitással és bátorsággal vetette bele magát harcba a brit újra és újra, tovább erősítve ezzel az egyre többet emlegetett '89-es Senna-Prost párhuzamot melyben a taktikus Button felel meg a Professzornak, míg az elemi erőből küzdő Hamiltont Sennához hasonlítják.

Azért abban megegyezhetünk, hogy a metafóra jogosságához még le kell tenni az asztalra egy-két dolgot mindkét versenyzőnek, annyi azonban bizonyos, hogy az ausztrál nagydíjon nyújtott teljesítményükre egyaránt büszkék lehetnek, még akkor is, ha 5 hely különbséggel értek célba...

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://emptystall.blog.hu/api/trackback/id/tr721879109

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Oldfighter 2010.03.29. 21:38:58

Jó kis írás, sokat nem is tennék hozzá mivel majdnem azonos véleménnyel vagyok. Annyit azonban megemlítenék, hogy én ezt a Prost-os hasonlatot éppen fordítva látom. Emlékeim szerint a Professzor a versenytáv utolsó harmadáig szépen őrizte a pontszerző helyeinek egyikét ( ebben és eddig igen taktikus volt, ez tény) , de az utolsó tizenöt-húsz körben olyan elánnal vetette bele magát a versenyzésbe, hogy jóformán dimenziót váltott és ha nem esett ki akkor tuti, hogy a dobogón végzet, de inkább az élen.

Hugh Ego - Sorry 2010.03.29. 21:44:26

Itt Senna elemi erejét és Prost taktikusságát próbáltam ráhúzni Hamilton aggresszivitására és Button jó húzására, de amit írsz, az természetesen ugyanúgy igaz, csak nem illett a metafórába. :)
süti beállítások módosítása