HTML

Szubjektív - A Forma1 2010-es idényéről

Minden, ami Forma 1, és minden, ami a véleményemet képezi: csak itt, csak most, egy helyen.

Friss topikok

  • Hugh Ego - Sorry: @Oldfighter: Zsiguli Ruleez :D Azért az eső nemcsak az időmérőt tudja ám megkavarni. Egy jó gumiv... (2010.04.03. 22:48) A szeszélyes idő(jósok) előnyei
  • Oldfighter: Ugyan én sose csíptem különösképp Schumachert, de most én is úgy látom beérett. Nem vág pofákat, m... (2010.04.03. 14:54) Jó az öreg a háznál
  • Hugh Ego - Sorry: SZerintem csak a pályák eltérő karakterisztikája, illetve az a tény, hogy Bahreinre a szuperlágyat... (2010.03.31. 20:45) Hallgatni, mint a sír
  • Hugh Ego - Sorry: Itt Senna elemi erejét és Prost taktikusságát próbáltam ráhúzni Hamilton aggresszivitására és Butt... (2010.03.29. 21:44) Csak eső kell és más semmi
  • Oldfighter: Én jobban örülnék -többek között- ha a pályák versenybéli tulajdonságaira koncentrálna, mintsem ar... (2010.03.26. 15:11) Az amerikai álom

Linkblog

Hallgatni, mint a sír

2010.03.30. 20:10 Hugh Ego - Sorry

Fernando Alonso csendre intett. No nem úgy, mint tette azt kritizálóival a bahreini győzelme után, hanem szó szerint, a futamot követő nyilatkozatában. Idézem:

"Hát, akik azt gondolják, hogy unalmasak a versenyek, most két-három nagydíjig hallgathatnak"

Azért tisztelt Fernando, én mégis csak folytatnám a blogolást, ha nem bánod. De ha már végnélküli eszmefuttatásokat írtam a bahreini unalomról, igazságtalannak érezném, ha nem ejtenék pár szót a vasárnapi izgalmakról.

Ahogy az előző bejegyzésem címe is sejteti, elsősorban az eső okozta káosz "okolható" a rengeteg előzésért és izgalomért, de ennél azért mégiscsak többről volt szó Ausztráliában. Kezdjük például azzal, hogy Jenson Button lágy gumijai hozzávetőlegesen 50 kört bírtak ki, ami nagy szó, még akkor is, ha Ausztráliában nem olyan gumigyilkoló az aszfalt, mint volt mondjuk Bahreinben. Ehhez persze hozzájön még Button vezetési stílusai is, de ne feledjük: nem ő volt az egyetlen, aki egy kiállással (értsd: esősről száraz gumira váltással) csinálta végig a futamot, és bizony a többiek sem sokkal utána érkeztek be a boxba az új szett gumikért.

A Bridgestone tehát, mely erre a futamra a közepesen lágy és a kemény keveréket választotta (tehát nem a szuperlágyat) láthatólag kitett magáért, és ez azért mindenképpen bizakodásra ad okot. Ha a lágyak kibírnak 50 kört, akkor a kemények vélhetően simán végigviszik (ceteris paribus) a teljes futamot, azaz annyira talán mégsem kell spórolni a gumikkal, mint láttuk azt Bahreinben.

Persze a klasszikus korszakban még gyorsító szélárnyék mára lassítóvá és bosszantóvá váló hatásai ettől még megmaradnak (kevesebb leszorító erő, gyorsabban kopó gumik), de ezek a hatások megvoltak tavaly és tavaly előtt is, mégis számtalan izgalmas futamot láttunk, tehát eszerint erre idén is megvan minden esélyünk.

Úgyhogy a kezdeti borulátásnak (részemről) vége, az egyetlen kérdés, hogy a pillanatnyi optimizmust újabb csalódottság, vagy remény váltja-e fel. Hétvégén elválik.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://emptystall.blog.hu/api/trackback/id/tr1001882092

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Oldfighter 2010.03.31. 16:48:40

Érdekes dolog ez a gumis téma. Tény, hogy Ausztráliában nem volt meleg, de azért furcsa, hogy most így "hirtelen" minden gumiköpeny tökéletesen működött, tudtak szélárnyékban is autózni, Kobayasi ugye még simán belement némi driftelésbe is az időmérőn, pedig hát Bahreinben nem ezt láttuk. Itt szerintem arról van szó, hogy megíjedhettek a szponzorok, esetleg maga Bernie is, hogy Bahrein ennyire kudarcot vallott. Valahogy fel lett rázva a többség, hogy : Gyerekek, versenyen vagytok, nem tesztelésen!
Malaysia ha jól tudom elégé gumigyilkos pálya, hőség is van, pára is......nem mintha ilyenekre ne lehetne kellőképp felkészülni. Meglátjuk mit hoznak majd ott össze.

Hugh Ego - Sorry 2010.03.31. 20:45:48

SZerintem csak a pályák eltérő karakterisztikája, illetve az a tény, hogy Bahreinre a szuperlágyat, míg Ausztráliába a sima lágyat hozta a Bridgestone - ezek okolhatóak a jobb futamért. Malajziában annyira a hőség talán nem is vészes, inkább a pára, ami a motornak tud betenni, de már csak pár nap, és kiderül, mi az igazság.
süti beállítások módosítása