HTML

Szubjektív - A Forma1 2010-es idényéről

Minden, ami Forma 1, és minden, ami a véleményemet képezi: csak itt, csak most, egy helyen.

Friss topikok

  • Hugh Ego - Sorry: @Oldfighter: Zsiguli Ruleez :D Azért az eső nemcsak az időmérőt tudja ám megkavarni. Egy jó gumiv... (2010.04.03. 22:48) A szeszélyes idő(jósok) előnyei
  • Oldfighter: Ugyan én sose csíptem különösképp Schumachert, de most én is úgy látom beérett. Nem vág pofákat, m... (2010.04.03. 14:54) Jó az öreg a háznál
  • Hugh Ego - Sorry: SZerintem csak a pályák eltérő karakterisztikája, illetve az a tény, hogy Bahreinre a szuperlágyat... (2010.03.31. 20:45) Hallgatni, mint a sír
  • Hugh Ego - Sorry: Itt Senna elemi erejét és Prost taktikusságát próbáltam ráhúzni Hamilton aggresszivitására és Butt... (2010.03.29. 21:44) Csak eső kell és más semmi
  • Oldfighter: Én jobban örülnék -többek között- ha a pályák versenybéli tulajdonságaira koncentrálna, mintsem ar... (2010.03.26. 15:11) Az amerikai álom

Linkblog

Időmérő - FIA módra

2010.03.13. 19:29 Hugh Ego - Sorry

Hosszas várakozás után ma végre közelebb kerülhettünk a 2010-es év valódi Forma1-es erőviszonyának feltérképezéséhez: legalábbis előzetesen erre számítottunk. No meg arra, hogy hosszú évek után végre valóban az időmérő utolsó szakaszában születik majd meg a nagybetűs POLE pozíció, azaz az időmérőn futott leggyorsabb kör.

Erre minden valós esély meg is volt, tekintve, hogy többé nem lehetett taktikázni az üzemanyagszintekkel, így nem volt a mezőnyben könnyű illetve nehéz autó, azonban - a kis csapatoknak való kedvezmény biztosítása végett - az FIA (kreatívan), itt is megkavarta a paklit (vagy épp mást), méghozzá az új gumiszabállyal.

Az idén debütáló, kimondottan a Q3-ra (azaz az időmérő utolsó szakaszára) vonatkozó előírás kimondja, hogy a futam elején azzal a gumival kell a Q3-ban résztvevő pilótának rajtolnia, amellyel az időmérő végső szakaszában a leggyorsabb kört futotta. Szemben azokkal a versenyzőkkel, akik nem jutottak be a kvalifikáció utolsó etapjába, hiszen ők szabadon választhatnak a lágyabb és keményebb keverék között.

A dolog csak ott hibádzik, hogy az FIA elsősorban azzal (is) indokolta a tankolás futamközbeni betiltását, hogy ezáltal a kvalifikáció harmadik körében egyenlő eséllyel indulhatnak a versenyzők, porzó tankkal, viharléptekkel, ezzel biztosítva a Pole pozícióért harcoló csapatok idejének összehasonlíthatóságát. Mindezzel azonban szöges ellentétben áll a gumiszabály, ami - kiegészülve a 3 szett lágy, 3 szett kemény / (időmérő + futam) regulával - gyakorlatilag ellehetetleníti az öldöklő versengést az időmérő végén, mintegy teljesen unalmassá és érdektelenné téve azt: ahogy annak mi is szemtanúi lehettünk ma.

A gumiszabály és gumikon való spórolás tehát a legnagyobb öngól, amit az FIA idén elkövethetett, így továbbra is kíváncsi vagyok, hogy még hány év kell a felismerésig: a régi időmérőrendszer (12 kör/pilóta) messze izgalmasabb volt, mint bármelyik, a régi rendszer izgalmainak feltúrbósítására törekvő utódja...

Arról nem is beszélve, hogy az évközbeni teszttilalom megléte miatt a régi rendszer első 20 perce sem telne el események nélkül (ez volt anno a legsúlyosabb kritika az időmérő régebbi lebonyolítási metódusa ellen), hiszen a csapatok minden alkalmat megragadnának a különböző javítások és fejlesztések tesztelésére.

Ki tudja, talán néhány év múlva nemcsak a tankolás betiltása éli majd reneszánszát, de az eddigi legjobb és mindmáig legizgalmasabb időmérő rendszer is... elvégre: a remény hal meg utoljára.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://emptystall.blog.hu/api/trackback/id/tr131837360

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Oldfighter 2010.03.13. 20:01:26

No igen, szerintem nem ilyen "lusta" öldöklést várt senki se az utolsó etapban, de talán ezzel majd a Bridgestonet sarkallhatják tartósabb gumik elkészítésére ( a lá fejlődés) ;)
Mindazonáltal az eredménynek személy szerint örülök, csak hogy szóba kerüljenek a "valódi" főszereplők is. :) Ugyan végső következtetést az erőviszonyokról majd az első pár futam után lesz érdemes levonni, de a papírforma igazolódni látszik, már ha a tavalyi viszonyokat nézzük. A Red Bull remekel, Merci is ott van.....kellemes meglepetés a Force India ( Sutillra kíváncsi leszek az első körökben, hogy mennyivel is fog jobban járni a keményebb keverékű gumikkal)
A Ferrari mondhatni hozta a kötelezőt amit a rajongói el is várhatnak tőle. A Sauber kicsit csalódást keltő, de bízok mind De la Rosában, mind pedig Kobayasi san-ba :)

Hugh Ego - Sorry 2010.03.13. 20:14:55

Kobayasiban én is nagyon bízom :) viszont a Bridgestone már nem nagyon fog fejlesztgetni, mert jövőre kivonulnak az F1-ből (nem tudni még, ki veszi át a helyüket, legalábbis hozzám még nem jutott el az infó...)

Az erőviszonyoknál Schuminak még kapaszkodnia kell, de a versenyen szerintem jobb lesz, mint az időmérőn, számomra még Button volt csalódás, de ő is a lágyabb vezetési stílusából profitálhat. Sutilnak meg szurkolok, a keményebb gumik jobban fogják bírni a nagy benzin terhet, remélhetőleg ebből majd lesznek előzések is, bár Sutilt szerintem nem kell félteni. :)
süti beállítások módosítása