HTML

Szubjektív - A Forma1 2010-es idényéről

Minden, ami Forma 1, és minden, ami a véleményemet képezi: csak itt, csak most, egy helyen.

Friss topikok

  • Hugh Ego - Sorry: @Oldfighter: Zsiguli Ruleez :D Azért az eső nemcsak az időmérőt tudja ám megkavarni. Egy jó gumiv... (2010.04.03. 22:48) A szeszélyes idő(jósok) előnyei
  • Oldfighter: Ugyan én sose csíptem különösképp Schumachert, de most én is úgy látom beérett. Nem vág pofákat, m... (2010.04.03. 14:54) Jó az öreg a háznál
  • Hugh Ego - Sorry: SZerintem csak a pályák eltérő karakterisztikája, illetve az a tény, hogy Bahreinre a szuperlágyat... (2010.03.31. 20:45) Hallgatni, mint a sír
  • Hugh Ego - Sorry: Itt Senna elemi erejét és Prost taktikusságát próbáltam ráhúzni Hamilton aggresszivitására és Butt... (2010.03.29. 21:44) Csak eső kell és más semmi
  • Oldfighter: Én jobban örülnék -többek között- ha a pályák versenybéli tulajdonságaira koncentrálna, mintsem ar... (2010.03.26. 15:11) Az amerikai álom

Linkblog

A szeszélyes idő(jósok) előnyei

2010.04.03. 20:00 Hugh Ego - Sorry

Egyszer lent, másszor fent, tartja a mondás, és azt hiszem, ha valaki, akkor Fernando Alonso tudja, miről van szó. A még mindig csak 28 éves spanyol pilóta a Minardinál kezdte F1-es pályafutását, megtapasztalva ezzel a minden körben izzasztó gépészkedés magasiskoláját, majd pár évvel később már a Renault-val lett egymás után kétszer világbajnok, azaz kijutott neki bőven abból az élményből is, ami csak a legjobbaknak adatik meg.

A hullámvasút azonban ezután sem állt meg: 1 remek év a McLarenben (de összezördülés Hamiltonnal), majd 2 szürke egy közben középcsapattá süllyedt Renault pilótájaként (de csapattársait szétverve) és most itt az újabb esély: a Ferrari pilótájaként Fernando mindent megkap, amire szüksége van; versenyképes kocsi, egyenlő bánásmód, remek csapatszellem.

Ennek megfelelően Alonso első futamán magabiztosan lett első (kellett hozzá persze Vettel műszaki hibája is), majd (folytatva a hullámvasutazást) múlt héten előbb megforgott, és visszasüllyedt a mezőny hátsó felébe, végül hatalmas taktikázással és küzdéssel a 4. helyre hozta be a Ferrarit.

Most pedig a 19. helyről indul, köszönhetően a csapatnak rossz előrejelzést adó meteorológusoknak. Történt ugyanis, hogy a maláj nagydíj időmérője előtt szemerkélni kezdett az eső, sőt, a pálya egyes részein már-már kiadósan esett is az égi áldás. A mezőny egyik fele úgy döntött, minél hamarabb kijön futni egy gyors kört, nehogy aztán a pálya állapota olyannyira romlásnak induljon, hogy ne lehessen rajta végig futni egy gyors, intermediate-es kvalifikációs kört.

Alonsoék azonban nem jöttek. És a többesszám alatt ideértendő a két Ferrari, a két Mercedes és a két McLaren is, valamint a Red Bullok is a később kapcsoló csapatok között voltak (de ők még időben kiértek). A megnevezett csapatok tehát nem jöttek, mert azt az információt kapták, hogy a pálya állapota javulni fog, így inkább nem akartak kockáztatni. Más kérdés, hogy végül ez a taktika bizonyult kockáztatásnak, ugyanis az eső még intenzívebben kezdett esnik, úgyhogy a pálya olyannyira belassult, hogy az élcsapatok három pilótája (Alonso, Massa, Hamilton) képtelen volt bejutni a Q2-be, míg Button bejutott ugyan, de a Q2-t érő köre után kicsúszott, és képtelen volt kimászni a kavicságyból.

Alonso a futamot követően egyrészt magára vállalta a hibát, másrészt az esőt hibáztatta: ilyenkor lutri, hogy ki milyen idővel végez - mondja ő. Úgy látszik, hogy a Ferrarinál nem tanulták meg azt, amit idehaza mi már évek óta tudunk: a politikusoknál már csak a meteorológusok hazudnak nagyobbat.

Most gyors futásba kezdek, mert az ELTE természettudományi karára járó barátaim valószínűleg hamarosan vasvillával kezdenek el kergetni... De azzal vélhetően azért ők sem vitatkoznak, hogy holnap pokolian jó futam várható, már amennyiben a magát hátulra kvalifikáló négyes (2 Ferrari, 2 McLaren) pontot, pontokat akar szerezni...

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://emptystall.blog.hu/api/trackback/id/tr991892541

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Oldfighter 2010.04.03. 21:38:05

Ferrari egyhez nagyon jól ért. Ahhoz, hogy hogyan tegyen a pilótái alá. A lá Kimi esete ugye a tavalyi idényben. Node nem akarok ennyire gonosz lenni, de ez akkor is már több mint megbocsájtható egy ilyen volumenű csapattól. A Red Bullokat holnap így nehéz lesz beérniük ( nem mintha eddig olyan egyszerű dolguk lett volna ezzel) , de legalább újra izgalmas futamot láthatunk majd. És most még a "Zsigulikban" is mintha több potenciál lenne.

Hugh Ego - Sorry 2010.04.03. 22:48:08

@Oldfighter: Zsiguli Ruleez :D

Azért az eső nemcsak az időmérőt tudja ám megkavarni. Egy jó gumiválasztással, vagy jó taktikázással máris elsők lehetnek az utolsókból, úgyhogy majd elválik.
süti beállítások módosítása